L’alumnat de 2n d’ESO ha participat aquesta setmana en el Camp d’Aprenentatge “Els monestirs del Císter”, una sortida curricular de tres dies centrada en el coneixement del patrimoni històric, cultural i arquitectònic de Catalunya. Durant la primera jornada, dedicada a l’escriptura medieval, els estudiants es van desplaçar a una bauma per comprovar la presència de ferro, element necessari per a l’elaboració de tinta ferrogàl·lica. L’activitat es va completar amb un taller pràctic d’escriptura en què l’alumnat va experimentar amb la cal·ligrafia gòtica. El segon dia es va centrar en la visita al Monestir de Poblet, on els participants van identificar i analitzar les característiques dels estils arquitectònics romànic i gòtic a través de l’observació directa del conjunt monàstic. L’alumnat també va treballar la lectura i interpretació de fragments de les quatre grans cròniques catalanes i va entrevistar un monjo cistercenc per aprofundir en la vida monàstica. La darrera jornada va tenir lloc a Montblanc, una de les viles medievals més ben conservades del país per conèixer de prop la riquesa patrimonial del municipi. Aquesta activitat ha permès combinar continguts de diferents àmbits amb l’experiència directa sobre el territori, afavorint l’aprenentatge competencial i el contacte amb el patrimoni cultural.
31/
05/26
